טכניקות והעשרה

״סודות השף״

IMG_5822

צילום מתוך אחת מהמחברות שלי שבהם כתבתי כל מה שלמדתי בתחילת דרכי – כל מה שאמרו לי נכתב והופנם.

לפני שעזבתי את בלגיה קיבלתי טיפ שלא אשכח מהשף הראשון שלקח אותי אליו,השף אטיליו באסו שאמר לי כך :

״בתפריט הראשון שאתה בונה – תעתיק הכל 1 ל 1 עד כמה שאפשר . אל תמציא את הגלגל ,תעשה מנות שעשית אצלי ,ואצל אחרים שאתה התחברת ואהבת , כי בהם אתה שולט , מבין אותם מכיר אותם ואנחנו (הכוונה לשפים שמהם אתה לוקח את המנות) כבר עשינו כל טעות אפשרית איתם״.

וכך עשיתי, כמובן חומרי הגלם לא תמיד היו זהים והייתי חייב לעשות התאמות למציאות אבל בהחלט זה היה הכיוון .

בזמנו יצא לי ללמד בבית ספר לבישול – התלמידים לפני השיעור המעשי קיבלו הדגמה של כמה שעות בהם הראתי כל שלב ושלב איך מכינים את המנה , התלמידים טעמו ובתום ההדגמה עלו לכיתה המעשית לבצע את המשימה ,10 תלמידים בכיתה מעשית .

אף לא מנה אחת יצאה זהה לשלי – חלקם היו הרבה יותר מוצלחות מזו שאני הכנתי , חלקם פחות אבל אף מנה לא אותו דבר מה שכן וזה הכי חשוב את הרעיון והכלים כולם הבינו- וזו היתה המטרה.

כבר שנים שאני משתף טבחים שאיתם אני עובד ,כל מה שאני יכול לתת להם ולחשוף אותם אליו , לקוחות שמבקשים מתכון הסברים וכו … וכל אדם שמתעניין ושואל מקבל הכל בלי להסתיר שום פרט ופרט עד רבה – ״אין סודות״ .

למה ? קודם כל אוכל זה נושא שנוגע לכולם , מרגש רבים , ורבים רוצים להיות חלק ממנו, וכמו כל דבר דורש שנים של ניסיון – אז נתינת טיפים , מתכונים , הסברים , להראות להסביר וללמד תעשה את המקבל מאושר ואין גאווה גדולה יותר מאשר לראות מישהו מצליח לבצע משהו שעזרת לו בו .

ואל דאגה זה לעולם לא יצא אותו דבר – או הרבה יותר טוב או פחות טוב אבל היית חלק ושותף לדרך של דור הבא.

את הנגיעה הסופית לטוב או לרע זה אף אחד לא יוכל לקחת או להעתיק וזה לדעתי הסוד הכי יפה ששף יכול לשמור .

תודה שקראתם

שלכם

 מיכאל

כתיבת תגובה